Oświata

Trenerska Akademia Kompetencji proponuje Państwu następujące
szkolenia zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa wroku szkolnym 2020/21.

Wszystkie szkolenia są dostępne w formie stacjonarnej, zdalnej oraz w postaci wygodnych webinarów.

Kontakt : e-mail: eksperckieszkoleniadlaoswiaty@gmail.com tel: 537 244 441

Szkolenia:

Kurs sekretarki oświatowej – platmorma e-learningowa moodle

  • Wykorzystanie w procesach edukacyjnych metod kształcenia na odległość:
    Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
  • W zależności od potrzeb szkolenie z wybranej platformy – Doradztwo przy
    wyborze
  • Szkolenie specjalistyczne dla nauczycieli ws. przepisów covidowskich, procedur, bezpieczeństwa
  • Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw. Istota i warunkowania
    skutecznego wychowania moralnego.
  • Jak nauczyć dzieci respektowania norm społecznych?
  • Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności w edukacji
    przedszkolnej (szkolenie prowadzone przez trenera rozwoju kompetencji
    kluczowych)
  • Kształtowania kompetencji kluczowych dla każdego poziomu edukacyjnego
    ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji kluczowej matematycznej i TIK
  • Jak rozwijać samodzielność, kreatywność i innowacyjność u uczniów –
    warsztaty dla nauczycieli oparte na metodzie Design Thinking
  • Jak zapewnić wysoką jakość kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-
    pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich
  • potrzeb rozwojowych i edukacyjnych -warsztaty prowadzone przez trenerka,pracownika poradni
  • Innowacyjne i nowoczesne działania wychowawcze szkoły Wychowanie do
    wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych -warsztaty
  • Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w
    szkołach –RODO prowadzone przez audytora RODO
  • Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu
    uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy
    psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki
    kształcenia – Praktyk prawa oświatowego
  • Dla poradni pedagogicznych warsztaty:
    a. Zgodność z przepisami prawa wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia
    specjalnego w zakresie dotyczącym organizacji zajęć w grupie do pięciu
    uczniów lub w formie indywidualnej oraz opinii w sprawie objęcia ucznia
    pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej
    ścieżki kształcenia
    b. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi
    osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki
    c. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający
    rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty
    placówki
  • Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań
    zewnętrznych i wewnętrznych
    a. Jak zorganizować procesy edukacyjne w sposób sprzyjający uczeniu się
    b. Monitoring z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie
    kształcenia z naciskiem na nauczanie zdalne.
  • Kształtowanie kompetencji jako zadanie wszystkich nauczyciel
  • Monitorowanie organizacji i przebiegu pomocy psychologiczno-
    pedagogicznej
  • Jak z oceniania pracy nauczycieli uczynić narzędzie motywacji
  • Ocenianie kształtujące szansa czy wyzwanie
  • RODO ochrona danych w praktyce oświatowej – prowadzone przez audytora
    RODO

Dla dyrektorów:

  • Dyrektor – skuteczny przywódca w dobie zmiany
  • Skuteczny nadzór pedagogiczny nad realizacją zadań statutowych placówki
  • Jak skutecznie zarządzać zmianami?
  • Jak wychowywać we współpracy z rodzicami?
  • Czynniki warunkujące efektywność kształcenia
  • Zarządzanie czasem czy zarządzanie sobą w czasie?
  • Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
  • Kultura organizacyjna przedszkola oparta na współpracy
  • Budowanie partnerstwa z rodzicami
  • Praca zespołowa jako warunek rozwoju placówki
  • Komunikacja jako narzędzie pracy dyrektora
  • Obserwacja w procesie dydaktycznym
  • Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna i karna nauczyciela
  • Zmiany w przepisach prawa
  • Wzmacnianie bezpieczeństwa w przedszkolu i na wycieczkach
  • Jak uchronić dzieci przed zagrożeniami cywilizacyjnymi?

Dla przedszkoli :

  • Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacja zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolach”
  • Pozytywna Dyscyplina
  • Wspomaganie dzieci w umiejętności skupienia uwagi i zapamiętywania
  • Aktywne słuchanie metodą Battii Strauss
  • Umuzykalnianie dzieci metodą Carla Orffa
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Zabawy twórcze rozwijające wrażliwość zmysłową
  • Wspieranie dzieci z trudnymi zachowaniami
  • Sposoby pomocy dziecku z trudnościami w sferze społecznej i emocjonalnej.
  • Jak sobie radzić z dziecięcą złością i agresją
  • Uczniowie trudni i nadpobudliwi w przedszkolu – jak postępować z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i adaptacyjne
  • Dziecko nieśmiałe, zahamowane, lękowe, depresyjne – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej
  • Terapia ręki dzieci w wieku przedszkolnym
  • Gry i zabawy wspierające rozwój dziecka
  • Pedagogika Montessori w przedszkolu
  • Matematyka w przedszkolu wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
  • Warsztaty muzyczne
  • Aplikacje online w nauczaniu przedszkolnym
  • Gry matematyczne
  • Wykorzystanie robota Mind w nauczaniu przedszkolnym