Trenerska Akademia Kompetencji proponuje Państwu następujące
szkolenia zgodnie z kierunkami realizacji polityki oświatowej państwa wroku szkolnym 2020/21.
Wszystkie szkolenia są dostępne w formie stacjonarnej, zdalnej oraz w postaci wygodnych webinarów.
Kontakt : e-mail: eksperckieszkoleniadlaoswiaty@gmail.com tel: 537 244 441
Szkolenia:
Kurs sekretarki oświatowej – platmorma e-learningowa moodle
- Wykorzystanie w procesach edukacyjnych metod kształcenia na odległość:
Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych. - W zależności od potrzeb szkolenie z wybranej platformy – Doradztwo przy
wyborze - Szkolenie specjalistyczne dla nauczycieli ws. przepisów covidowskich, procedur, bezpieczeństwa
- Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw. Istota i warunkowania
skutecznego wychowania moralnego. - Jak nauczyć dzieci respektowania norm społecznych?
- Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności w edukacji
przedszkolnej (szkolenie prowadzone przez trenera rozwoju kompetencji
kluczowych) - Kształtowania kompetencji kluczowych dla każdego poziomu edukacyjnego
ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji kluczowej matematycznej i TIK - Jak rozwijać samodzielność, kreatywność i innowacyjność u uczniów –
warsztaty dla nauczycieli oparte na metodzie Design Thinking - Jak zapewnić wysoką jakość kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-
pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich - potrzeb rozwojowych i edukacyjnych -warsztaty prowadzone przez trenerka,pracownika poradni
- Innowacyjne i nowoczesne działania wychowawcze szkoły Wychowanie do
wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych -warsztaty - Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w
szkołach –RODO prowadzone przez audytora RODO - Zgodność z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu
uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy
psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki
kształcenia – Praktyk prawa oświatowego - Dla poradni pedagogicznych warsztaty:
a. Zgodność z przepisami prawa wydawania orzeczeń o potrzebie kształcenia
specjalnego w zakresie dotyczącym organizacji zajęć w grupie do pięciu
uczniów lub w formie indywidualnej oraz opinii w sprawie objęcia ucznia
pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie zindywidualizowanej
ścieżki kształcenia
b. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający rozwojowi
osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty placówki
c. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający
rozwojowi osób, instytucji i organizacji korzystających z oferty
placówki - Placówka w planowaniu pracy uwzględnia wnioski z analizy badań
zewnętrznych i wewnętrznych
a. Jak zorganizować procesy edukacyjne w sposób sprzyjający uczeniu się
b. Monitoring z uwzględnieniem potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie
kształcenia z naciskiem na nauczanie zdalne. - Kształtowanie kompetencji jako zadanie wszystkich nauczyciel
- Monitorowanie organizacji i przebiegu pomocy psychologiczno-
pedagogicznej - Jak z oceniania pracy nauczycieli uczynić narzędzie motywacji
- Ocenianie kształtujące szansa czy wyzwanie
- RODO ochrona danych w praktyce oświatowej – prowadzone przez audytora
RODO
Dla dyrektorów:
- Dyrektor – skuteczny przywódca w dobie zmiany
- Skuteczny nadzór pedagogiczny nad realizacją zadań statutowych placówki
- Jak skutecznie zarządzać zmianami?
- Jak wychowywać we współpracy z rodzicami?
- Czynniki warunkujące efektywność kształcenia
- Zarządzanie czasem czy zarządzanie sobą w czasie?
- Radzenie sobie ze stresem i wypaleniem zawodowym
- Kultura organizacyjna przedszkola oparta na współpracy
- Budowanie partnerstwa z rodzicami
- Praca zespołowa jako warunek rozwoju placówki
- Komunikacja jako narzędzie pracy dyrektora
- Obserwacja w procesie dydaktycznym
- Odpowiedzialność cywilna, dyscyplinarna i karna nauczyciela
- Zmiany w przepisach prawa
- Wzmacnianie bezpieczeństwa w przedszkolu i na wycieczkach
- Jak uchronić dzieci przed zagrożeniami cywilizacyjnymi?
Dla przedszkoli :
- Wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz realizacja zapisów podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w przedszkolach”
- Pozytywna Dyscyplina
- Wspomaganie dzieci w umiejętności skupienia uwagi i zapamiętywania
- Aktywne słuchanie metodą Battii Strauss
- Umuzykalnianie dzieci metodą Carla Orffa
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Zabawy twórcze rozwijające wrażliwość zmysłową
- Wspieranie dzieci z trudnymi zachowaniami
- Sposoby pomocy dziecku z trudnościami w sferze społecznej i emocjonalnej.
- Jak sobie radzić z dziecięcą złością i agresją
- Uczniowie trudni i nadpobudliwi w przedszkolu – jak postępować z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze i adaptacyjne
- Dziecko nieśmiałe, zahamowane, lękowe, depresyjne – podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej
- Terapia ręki dzieci w wieku przedszkolnym
- Gry i zabawy wspierające rozwój dziecka
- Pedagogika Montessori w przedszkolu
- Matematyka w przedszkolu wg. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
- Warsztaty muzyczne
- Aplikacje online w nauczaniu przedszkolnym
- Gry matematyczne
- Wykorzystanie robota Mind w nauczaniu przedszkolnym